Engineering

Ontwikkelen, testen en certificeren van elektrische aandrijflijnen.

Engineering

New Electric bestaat uit een uniek team met electrical-, mechanical- en software engineers. Samen met onze klanten maken we het design van een nieuw type elektrificatie en leveren we turn key elektrificaties van grote bouwmachines.

Elk elektrificatie traject start met een uitgebreide analyse naar wat er precies van een machine gevraagd wordt. Het aantal uur dat een machine per dag operationeel dient te zijn. Hoeveel diesel verbruikt de machine per uur, in een aaneengesloten shift en per dag. Hoe is daarbij de verdeling tussen rijden met de machine van A naar B en hoeveel is het gebruik tijdens het werk van de machine. Wat is daarbij de gevraagde energie gedurende het werk en wat is de piekbelasting. Bij welke temperaturen dient de machine te functioneren.

OEM

Idealiter werken we vervolgens samen met de OEM waarbij we naast de verbruiksgegevens tevens zowel de relevante ontwerptekeningen ontvangen als ook informatie over het type communicatie en communicatieberichten die de machine aanstuurt. Als deze informatie niet beschikbaar is volgt eerst een verdere analyse bij de specifieke machine waarbij we alle berichten van de machine uitlezen. Dit is nodig om de machine naadloos te integreren met de elektrische aandrijflijn waarbij de machine zal blijven denken alsof er een diesel motor met benzinetank in zit.

Battery Design

Met deze informatie gaan onze mechanical engineers aan de slag voor het maken van een Battery design. New Electric onderscheidt zich hier doordat we op maat gemaakte batterijen ontwikkelen voor een specifieke machine. Daardoor zijn we op basis van de randvoorwaarden in staat om de grootst mogelijke capaciteit voor een specifieke bouwmachine te ontwerpen.

New Electric heeft hiervoor een unieke manier ontwikkeld met het New Electric Drycell battery design©. Alle Glycol connecties bevinden zich buiten de batterijboxen waarmee we de risico’s van interne lekkages elimineren.

Electrical engineering

Vervolgens start ons Elektrisch Engineering team met het elektrisch ontwerp, de elektrische schema’s en parametrisering van het batterij management systeem (BMS). Het BMS is essentieel omdat omdat dit in elektrische machines het kloppend hart van het systeem betreft.

Geïntegreerde Power Distributie Units (PDU’s) worden bij New Electric direct verbonden met de batterij outputs waardoor eenvoudige Hoog Voltage bekabeling mogelijk is en dit scheelt ook weer benodigde ruimte voor de PDU.

Software

Ondertussen werkt het New Electric Software team aan de integratie van de verschillende systemen die uiteindelijk allemaal samen komen inclusief Remote monitoring systemen om de machine tijdens het gebruik any time realtime alle essentiële functies te kunnen monitoren. Deze data wordt daarnaast gebruikt als input voor de diverse fleet managementsystemen van onze klanten en eventueel voor de OEM’s.

Gereed maken chassis

Het verwijderen van de dieselmotor en het vervaardigen van de mechanische aanpassingen wordt idealiter door de OEM of importeur voorafgaand aan de levering van de (nieuwe) machine reeds uitgevoerd. Indien gewenst heeft New Electric alles in huis om dit zelf te kunnen uitvoeren.

Assemblage

Op ons nieuwe hoofdkantoor in Breukelen met productie faciliteit komt het allemaal samen. Het assembleren van de inbouw en alle daarbij horende soft- en hardwaresystemen.

Doorontwikkeling

Bij New Electric streven we continu naar verbeteringen. Dat is ook essentieel omdat de machines die we elektrificeren in wezen prototypes zijn die daadwerkelijk op het werk dagelijks worden ingezet. Het is dan ook evident dat in opvolgende producties verbeteringen hebben. Bijvoorbeeld door input van de gebruikers en onderhoudsmonteurs.

Overkoepelend vinden er periodiek software-updates en upgrades plaats.

Meer weten over onze machines? Neem direct contact met ons op

Of ga naar onze contactpagina